Pod přezdívkou „Tit kiu“ Saam, „Železný most č. 3“, se skrývá další ze slavných osobností bojových umění jižní Číny, naamhoiský rodák Leung Kwan. Narodil se pravděpodobně kolem r. 1813-1818.
Nadaný Leung Kwan se učil u řady učitelů – v mládí začal studovat gungfu pod vedením tibetského mnicha Singlunga, mistra stylu „řev lva“ (si ji haau), známého také pod přezdívkami „Vousatý“ Lei (Lei „Wuji“) a Lei „Zlatý hák“ („Gam ngau“ Lei). Nejvíce se však naučil od jihosiulamského mnicha Gokyana.
Mnich Gokyan je pro nás velkou neznámou – prameny o něm bohužel svorně mlčí. Je možné, že se jednalo o dalšího z žáků ctihodného Jisina. Leung Kwan po smrti Gokyana putoval po jižní Číně a tříbil své bojovnické dovednosti, díky kterým si zanedlouho vydobyl „členství“ v „Deseti tygrech z Gwongdungu“ a výše zmíněnou přezdívku „Železný most č. 3“ – „most“ (kiu) znamená v jihočínské gungfu teminologii „předloktí“; číslovka „3“ značí, že byl třetím synem rodiny Leung. Leung Kwanův stabilní, jako skála pevný postoj a železné ruce byly postrachem všech bojovníků jižní Číny. O jeho slavných činech koluje řada historek – např.prý udržel na natažené ruce 6 mužů a dokázal je nést 100 kroků. „Tit kiu“ Saamovi je přisuzováno vytvoření nejpokročilejší, vnitřní sestavy stylu Hung kyun, „železné vlákno“ (tit sin kyun).
Leung Kwan byl bohužel náruživým kuřákem opia. V pokročilém věku se setkal s mnichem Yisingem a požádal ho, aby ho naučil jeho proslulou techniku „pětibodové tyče květu slivoně“ (ng dim muifa gwan). Mnich s poukazem na Leungovo špatné zdraví a závislost na opiu nejprve jeho žádost odmítl, ale nakonec svolil. Starý a zesláblý „Tit kiu“ Saam však na následky přetrénování onemocněl a zemřel kolem. r. 1886 -1888 ve věku kolem 70-73 let.
Mnoho lidí se chtělo učit od proslulého „Tit kiu“ Saama, ovšem jen málokterým z nich se poštěstilo stát se jeho žáky. Mezi jeho nejznámější studenty patří Choi Jaan, Keui Jyu, Ng Heigun, Ma Jitim a Lam Fuksing, jeden z učitelů Wong Feihunga.
Leung Kwanovo gungfu mělo značný vliv na zformování „moderního“ Hung Kyun. Leung Kwanů stabilní postoj (ma), „12 mostových rukou“ (sap yi kiu sau) tvoří spolu s technikami tygra a jeřába „zakladatele“ Hung Heiguna a jeho ženy Fong Wingcheun a Wongfeihungovými „Deseti unikátními technikami“ (sap jyut sau/sap duk sau) základ dnešního Hung kyun.